reklama

O mojej veľkej vysokoškolskej láske

Vraví sa, že vysoká škola je tým najkrajším životným obdobím. Jedným z hlavných dôvodov je asi to, že to býva čas veľkých, ba niekedy až celoživotných lások. I mne sa čosi podobné prihodilo. Objekt môjho záujmu je však tak trošku netypický.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)
Obrázok blogu
(zdroj: Peter Clementis)

Žurnalistika ma priťahovala už od strednej školy. Pri výbere môjho budúceho zamerania som však zostala pri osvedčenej ekonomickej variante. Jedného pekného dňa som išla po chodbe mojej novej alma mater a zbadala letáčik na nástenke.

"Studentský list, měsíčník studentů VŠE. Hledáme MLADÉ MASO. Nabízíme přátelský kolektiv. Nenabízíme žádné materiální výhody."

Zaujalo ma to, opísala som si emailový kontakt a rozhodla sa napísať im. Zosmolila som mail a čakala. Pozvánka na redakčné stretnutie na seba nenechala dlho čakať. Trošku sa mi zatriasli kolená, ale vravela som si, že musím byť odvážna. Tak som tam teda šla.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Vysoká škola ekonomická v Prahe sa vyznačuje úžasnou anonymitou. Ako jedna z mála univerzít v Čechách aj na Slovensku nefunguje na princípe kruhov, ale každý si podľa daných pravidiel vytvára svoj študijný plán individuálne, s trochou šťastia s niekoľkými známymi či kamarátmi. Hneď na začiatku som si uvedomila, že pokiaľ nechcem stráviť päť rokov ako jedna nepoznaná z davu, treba spraviť niečo preto, aby som si vytvorila určitý okruh známych. A tak mi Studentský list pripadal ako výborné riešenie.

Na prvom stretnutí som sa cítila veľmi príjemne. Spoznala som šéfredaktora, ktorý má úplne ohromil. Svojimi odfarbenými vlasmi a vyšúchanými riflami sa úplne odlišoval od mojej predstavy nejakého okuliarnatého, veľmi intelektuálne vyzerajúceho človeka. Zdravé jadro som spoznala časom a všetkých som si veľmi obľúbila. Prežila som s nimi nádherné chvíle počas prvého a druhého ročníka. Trávili sme spolu hromadu času a vymýšľali rôzne aktivity - využívali sme voľné lístky do divadla, ktoré sme dostávali za inzerciu, chodili sme sa korčuľovať, "kalili" sme a usporadúvali rôzne "pařby".

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Väčšina z tých, s ktorými som ja začínala, už dokončili školu. Prišli noví, iní redaktori, fotografi, grafici a editori. Všetko sa to pomenilo, ale stále sme zostali fajn partiou, ktorú spája tvorba našeho spoločného dietka. Každý člen redakcie je iný a niečím výnimočný. Obohacujeme sa navzájom, berieme si jeden od druhého a pritom o tom asi ani nevieme.

Obrázok blogu

Studentský list je na našej škole už sedem rokov. Je zaujímavé sledovať, ako sa menila jeho podoba. Z pôvodnej jednej dvojstránky sú dnes už profesionálne vyzerajúce noviny s 22 stranami. Vyskúšala som si rolu redaktorky, istý čas som mala na starosti financie a účtovníctvo, taktiež som sa starala o bežný chod redakcie. Okrem priateľstiev som získala veľa skúsenosti a odvahu. I keď sa už teraz nezapájam tak aktívne ako kedysi, Studentský list zostane v mojich vysokoškolských spomienkach ako jedna zo super vecí, ktorú mi VŠE dala.

Katarína Pauličková

Katarína Pauličková

Bloger 
  • Počet článkov:  19
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Študujem odbor SVET a cestujem po Vysokej škole ekonomickej v Prahe. Nesmrteľná HAPPY optimistka :)Toho času erazmujúca v belgickom Louvain la Neuve.hviezdicka.blogspot.com "V každém z nás žije bojovník světla schopný bojovat za své sny." P. Coelho"Snažím sa žiť naplno ako sa dá,po kúskoch vyberám svoj svet z bonboniéry..." Georgio Babulic zo skupiny Gladiator"Here comes the sunshine and burns away clouds, like they never were..." Ashely Slater Zoznam autorových rubrík:  Kam ma až nohy zaniesliMoje JAPeruánske rozprávkyPražské poviedky

Prémioví blogeri

reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu